Aandelenwaardering
Bij de waardering van een onderneming gaat het met name om het opstellen van realistische prognoses rekeninghoudend met de 'unique selling points' van de onderneming, zodat een reële aandelenwaardering kan plaatsvinden. Er worden door JM Corporate Finance geen uitgebreide maar wel “to-the-point” rapportages opgesteld. Wij beperken ons de van toepassing zijnde hoofdpunten om zo een kernachtige aandelenwaardering voor u op te kunnen stellen.
- JM Corporate Finance: Gewoon helder, met visie.
Realistische aandelenwaardering
JM Corporate Finance onderscheidt zich met haar aandelenwaardering door realistisch te beoordelen wat de uitkomsten zijn en gebruikt voor deze waardering de gebruikelijke waarderingsmodellen. Echter, wij zullen eerst de “unique selling points” van een onderneming bepalen. JM Corporate Finance is van mening dat bij een aandelenwaardering deze “USP’s” de echte waarde van de onderneming bepalen. Diverse zaken worden in detail beoordeeld, zoals de kwaliteit van het personeel en het management, de afhankelijkheid van de afnemers en de marktpositie. Tevens worden de sterke en aandachtspunten van de onderneming onderzocht, zodat een marktconforme aandelenwaardering kan worden uitgevoerd.
Second opinion aandelenwaardering
Het kan voorkomen dat een koper of verkoper een uitgevoerde aandelenwaardering wil laten toetsen door een tweede partij. Vanuit een kritisch opbouwende invalshoek zal JM Corporate Finance deze opdrachten uitvoeren en proberen de partijen nader tot elkaar te brengen door oplossingen en/of suggesties aan te dragen.
Wilt u meer informatie over aandelenwaardering?
Mocht u meer informatie wensen over een aandelenwaardering, dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen via deze website, via info@jmpartners.nl of via telefoonnummer 076-8870001.
Wilt u zelf de waarde van uw aandelen bepalen?
Onze waardering checklist geeft u houvast en een duidelijk overzicht van de belangrijke onderwerpen!
Waardering checklistVragen of hulp nodig?
We helpen je graag verder.
Bart Koreman
Partner